[X] Zamknij Stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów na podstronie dotyczącej polityki cookies
AUTOMATYCZNE SKRZYNIE BIEGÓW serwis i naprawa- KLASYCZNE AUTOMATY- TIPTRONIC - CVT - MULTITRONIC- DSG

Dynamiczna wymiana oleju w skrzyni automatycznej

Dynamiczna czy statyczna?

 

Pytanie dotyczy oczywiście wymiany oleju w skrzyni automatycznej.

 

Podczas wymiany statycznej czyli tej którą znamy od wielu lat w samochodach wymienimy nie więcej niż 30-50% oleju. Cała reszta pozostaje w skrzyni biegów niewymieniona. Wymiana dynamiczna polega na włączeniu w obieg oleju skrzyni automatycznej urządzenia, które „odbiera” zużyty olej z skrzyni automatycznej i w jego miejsce tłoczy nowy – świeży olej. Dzięki tej metodzie możemy wymienić praktycznie 100% oleju w skrzyni biegów.

 

Dynamiczna wymiana oleju z użyciem urządzenia ATX180 firmy MAHLE polega na wymianie oleju podczas pracy skrzyni biegów. Urządzenie ATX180 włącza się w obieg układu chłodzenia oleju automatycznej skrzyni biegów za pomocą specjalnych dedykowanych przyłączy. Urządzenie powstało dzięki współpracy niemieckiej firmy MAHLE – jednego z największych producentów podzespołów samochodów na świecie i firmy SOSNOWSKI-SERWIS która od prawie 30 lat zajmuje się naprawą automatycznych skrzyń biegów.

 

Olej tłoczony przez pompę oleju umieszczoną w skrzyni biegów zostaje odebrany przez urządzenie ATX a w to miejsce pompa urządzenia wtłacza świeży olej. Dzięki zastosowaniu dwóch niezależnych pomp oleju, dokładnych wag oleju świeżego, zużytego oraz detergentu specjalnemu oprogramowaniu testowanemu przez długi okres czasu w warsztacie automatycznych skrzyń biegów urządzenie ATX zapewnia niespotykaną skuteczność wymiany z gwarancją, że skrzynia biegów w trakcie wymiany dynamicznej nie będzie pracowała „na sucho”.

 

Użytkownicy urządzeń ATX otrzymają dostęp do bazy danych umożliwiającej otrzymanie informacji o: typie skrzyni biegów, wymaganej ilości i typie oleju, typie filtra oleju i uszczelki miski olejowej, procedurze wymiany oleju , sposobie podłączenia do pojazdu , użytych końcówkach – adapterach, identyfikacji miejsca oraz sposobu pomiaru poziomu oleju.

 
 

Film instruktażowy:

 

 

Film ze szkolenia dot. dynamicznej wymiany: LINK

 

Fotorelacja z konferencji szkoleniowej: LINK

 

Dynamiczna wymiana oleju w AT. Warto? – art. motofocus.pl: LINK

 

Więcej o dynamicznej wymianie oleju oraz o urządzeniu MAHLE ATX 180: (www.atf-dynamicznie.pl).

 

Jak często wymieniać olej w skrzyni automatycznej?LINK